סמוטריץ': "מוכנים להידברות, אך לא נסכים לווטו"

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ': "מוכנים להידברות, אך לא נסכים לווטו"

    שר האוצר סמוטריץ' מביע תמיכה בהידברות בנושא הרפורמה המשפטית, אך מדגיש: "לא נהיה מוכנים להעניק זכות וטו על המשך תהליך החקיקה"

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הצהיר היום (שני) בישיבת הסיעה כי הממשלה מושיטה יד להידברות בנושא הרפורמה המשפטית, אך לא תסכים לווטו על החקיקה. "חשוב לי לומר שאנחנו בעד הידברות ואנחנו בעד לבחון ולשמוע כיוונים ורעיונות שונים, אבל לא נהיה מוכנים להעניק זכות וטו על המשך תהליך החקיקה".

    "בשבוע שעבר אני פניתי מכאן ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וביקשתי ממנו לגלות אחריות לאחר שקרא למשוך השקעות ממדינת ישראל לסינגפור ולמעשה לפגוע במדינה. יש קו ישיר שמחבר בין ההתנהלות חסרת האחריות של יאיר לפיד ושל האופוזיציה לבין האמירות החמורות ששמענו בשבוע החולף גם מעו"ד חודק שקרא לפתוח באש וגם מזאב רז שקרא לדין רודף נגד ראש הממשלה והשרים", הוסיף סמוטריץ'.

    "מי שלא יודע לשמור על גבולות המחאה במאבק לגיטימי ודמוקרטי וחוצה אותם, בסופו של דבר גורם לעובדה שעוד ועוד אנשים, ולא רק משולי המחנה, באים ותומכים בהסתה חמורה ובקריאה מפורשת לרצח. זה הכל מתחיל מלמעלה.

    "הקמפיין הזה שנועד לפגוע ולעשות סיכול ממוקד בכלכלת ישראל הוא בעצם פוגע בכולנו, בכל אחד מאיתנו אזרחי ישראל. זה מערער את הבסיס של הכלכלה והפרנסה של כולנו ואם חלילה ייגרם נזק, זה לא בגלל הרפורמה והשפעתה על מצב העסקים והחברות, אלא אך ורק בגלל ההתנהלות חסרת האחריות של לפיד והאופוזיציה. הם עושים קמפיין BDS כדי לפגוע במדינת ישראל. הגיע הזמן שבאופוזיציה יעשו חשבון נפש. גם אנחנו בימין הפגנו ברחובות בזמן ההתנתקות ובזמן הסכמי אוסלו, אבל מעולם לא פעלנו נגד המדינה. זה קו אדום.

    "אחרי ההתנתקות העיתונאי קלמן ליבסקינד שאל את הרב דרוקמן מה דעתו על אנשים שהפסיקו להתפלל לשלום המדינה בעקבות העקירה. לפי מה שהוא מספר התגובה של הרב הייתה דפיקה על השולחן ואמירה "זו המדינה שלי וזה העם שלי, וגם אם נעשים הדברים שמקוממים אותי, אני לא מחליף את העם ולא מחליף את המדינה".

    "ואני אומר לכם שוב אזרחי ישראל, באחריות, ועל סמך הדיונים בדרג המקצועי ובמנהיגות הכלכלית, למדינת ישראל יש כלכלה חזקה, ונמשיך לפעול לצמיחה ולחיזוק שלה יותר ויותר", סיים השר.



    0 תגובות